Arriba l’estiu i tornen les picades

Torna l’estiu i tornen les picades. Però no patiu; des de Parlem-ne us donem alguns consells…

  • Picades de mosquit i altres insectes:
    • El més important: intentar evitar-les:
      • fer servir roba de color clar i de màniga llarga.
      • Posar mosquiteres a les finestres de casa.
      • En majors de 2 anys, es pot fer servir repel·lents si s’escau tot seguint les instruccions d’us del producte.
    • Si l’insecte ha deixat el fibló a la nostra pell, traieu-lo amb cura de no ficar-lo més endins.
    • Netejeu la picada amb aigua fresca i sabó neutre. Es pot aplicar també un antisèptic cutani.
    • Apliqueu, a intervals de 5 o 10 minuts, gel embolicat en un tros de roba net.
    • Si la picada presenta aspecte d’infecció, o s’inflama molt, podeu consultar personal sanitari.

 

  • Picades de medusa:
    • Per evitar les picades, si hi ha meduses, no t’hi banyis i, sobretot, evita la zona on trenquen les onades.
    • Si et piquen:
      • Surt de l’aigua.
      • No et gratis.
      • Retira amb pinces o guants les restes de tentacles que t’hagin pogut quedar a la pell.
      • Neteja la ferida amb aigua salada. Mai no facis servir aigua dolça.
      • Aplica, a intervals de 5 o 10 minuts, gel embolicat en un tros de roba net.
      • Aplica un antisèptic cutani.
      • Si la picada presenta aspecte d’infecció, o s’inflama molt, pots consultar personal sanitari.

Podeu trobar més informació sobre aquest tema al Canal Salut de la Generalitat de Catalunya.

Des de Parlem-ne aprofitem per a destinar-vos un Bon estiu… sense picades! 😉

 

Equip de Pediatria de BSA

Estiu saludable: com gaudir amb seguretat de la piscina o la platja.

Categories: L'escola de la salut
Comments: No Comments
Published on: 25 juny 2018

Ja tenim l’estiu aquí , aquest any està costant una mica. Amb aquest consell encetem un grup d’articles i vídeos per tenir un estiu saludable. A l’estiu tots fem molta més vida a l’ aire lliure i hem de tenir més cura dels nostres nens i de nosaltres mateixos. On tenim un focus de perill és en les activitats aquàtiques Creiem que aquest vídeo, realitzat pel Canal Salut de la Generalitat de Catalunya, sobre la cura que hem de tenir a les piscines i a la platja pot ser del vostre interès.

 

Equip de pediatria.

 

La temuda adolescència

En aquest article no trobareu una sèrie de consells per a aconseguir una adolescència apacible, ni tampoc una vareta màgica perquè el vostre fill o filla deixi de contestar malament; ni tan sols hi trobareu el típic discurs pedagògic que convida a ser assertius i flexibles alhora en el tracte amb els adolescents, i a xerrar amb ells amb freqüència i mantenir la porta de la confiança oberta, etc.

No. En aquest article no hi ha res d’això. Però sí que hi trobareu quelcom que us ajudarà en els moments de crisi, de desesperació, quan tingueu ganes de llançar la tovallola i d’enviar a pasturar fang aquell o aquella que un dia va ser una criatureta encantadora, carinyosa i riallera, i que ara s’ha convertit en… adolescent.

Què hi trobareu, doncs?

Trobareu aquest video, creat per la Federación de Familias numerosas de Euskadi, i que hem volgut compartir a través de Parlem-ne.

Sabem que l’adolescència és una etapa complicada, i no només per mares, pares i tutors, sinó també pel propi adolescent, que s’enfronta a un moment decisiu en la seva vida, ple de canvis a tots els nivells i d’incerteses. Amb tot això, els nervis estan a flor de pell, i les frustracions poden adquirir unes dimensions desproporcionades als ulls de la noia o el noi.

Per tant…

 quan més ho necessiti, estima’l.

 

Equip de pediatria

 

Com cuideu mitjançant les TIC?

Categories: Apunts informatius
Comments: No Comments
Published on: 12 maig 2018

Parlem-ne i BSA Appediatria s’uneixen al repte del Fanzine Nuestraenfermeria.es per assolir més de 12 posts en el Dia Internacional de la Infermera i reprendre la iniciativa #12visibles12M. Aquest article representa la primera parada d’un itinerari commemoratiu que tindrà la seva “traducció” presencial al juny amb l’habitual jornada commemorativa.
 

Com cuideu mitjançant les TIC?  

Gràcies a les TIC superem els límits físics de les nostres consultes per facilitar l’acompanyament a les famílies amb la cura dels fills. Tant el blog com l’app de Pediatria de Badalona Serveis Assistencials (BSA) Parlem-ne i BSA Appediatria comparteixen aquest objectiu: tenir cura dels més petits de la casa mitjançant les TIC i gràcies al talent d’un equip de Pediatria que ha vist en les noves tecnologies una forma d’apropar-se a les famílies i fomentar l’educació en salut pediàtrica de forma fiable i pràctica.

GBloG Parlem-ne (BSA)El blog va néixer l’any 2011 per donar resposta a les inquietuds de professionals d’infermeria i medicina pediàtrica que volien crear un espai de participació en temes de promoció de la salut pediàtrica. Des de llavors, i de forma quinzenal l’equip publica els articles més adequats segons les necessitats dels usuaris i dóna resposta als dubtes plantejats, sempre i quan s’adeqüin a les normes de participació i, per tant, no substitueixen l’atenció personalitzada dels professionals de la salut, ni s’utilitzin per obtenir segones opinions mèdiques. La millor carta de presentació és visitar el blog Parlem-ne (la majoria en català).

logoBSAAPP-NO-marc-150x150L’any 2017 va tornar a “picar el cuquet” a alguns professionals de Pediatria i aquest es va acabar convertint en una aplicació mòbil per facilitar les famílies informació fiable sobre salut infantil. L’app, accessible des de Android i iOS, reuneix continguts en català i en castellà i va veure la llum gràcies a l’ajuda del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB). A més de ser un altaveu a les publicacions del blog, incorpora nous formats de divulgació com les infografies per informar sobre com actuar davant problemes de salut freqüents en l’edat pediàtrica. Destaca també la secció sobre vacunes i el sistema d’avisos setmanal que notifica a la població sobre aquella informació de màxima actualitat (des de convocatòries d’activitats a informació sobre alertes per malalties en la població de referència de BSA, etc.)

El blog i l’app de Pediatria són dues de les primeres iniciatives 2.0. liderades pels propis professionals amb el suport d’una organització que aposta pel talent intern, la innovació i l’ús de les TIC per millorar els serveis d’atenció als usuaris.

BSA és una organització pública i municipal, que presta serveis integrals de salut i atenció a la dependència a la població del Barcelonès Nord i el Baix Maresme. Tenim 16 centres i més de mil professionals per atendre a una població de 429.500 habitants. Donem servei en els diferents nivells assistencials: atenció primària, hospitalària i sociosanitària. També atenem la salut sexual i reproductiva, la salut mental i addiccions i la salut laboral.

 

Equip de Pediatria de BSA

Cómo cuidas a través de las TIC?

Categories: Apunts informatius
Comments: No Comments
Published on: 12 maig 2018

Parlem-ne y BSA Appediatria se unen al reto del Fanzine Nuestraenfermeria.es para conseguir más de 12 posts en el Día Internacional de la Enfermera y retomar la iniciativa #12visibles12M. Éste artículo representa la primera parada de un itinerario conmemorativo que tendrá su “traducción” presencial en junio con la habitual jornada conmemorativa.

 

Cómo cuidas a través de las TIC?

Gracias a las TIC superamos los límites físicos de nuestras consultas para acompañar a las familias en el cuidado de los hijos. Tanto el blog y la app de Pediatría de Badalona Serveis Assistencials (BSA) Parlem-ne y BSA Appediatria comparten este objetivo: cuidar a los más pequeños de la casa a través de las TIC y gracias al talento de un equipo que ha visto en las nuevas tecnologías una forma de acercarse a las familias y fomentar la educación en salud pediátrica de forma fiable y práctica.

GBloG Parlem-ne (BSA)

El blog nació en 2011 para dar respuesta a las inquietudes de profesionales de enfermería y medicina pediátrica que querían crear un espacio de participación en temas de promoción de la salud pediátrica. Desde entonces, y de forma quincenal el equipo publica los artículos más adecuados según las necesidades de los usuarios y da respuesta a las dudas planteadas, siempre que se adecuen a las normas de participación y, por tanto, no substituyan la atención personalizada de los profesionales de la salud, ni se utilicen para obtener segundas opiniones médicas. La mejor carta de presentación es visitar el blog Parlem-ne (la mayoría en catalán).

logoBSAAPP-NO-marc-150x150

En 2017 volvió a picar “el gusanito” a algunos profesionales de Pediatría y éste se acabó convirtiendo en una aplicación móvil para facilitar a las familias información fiable sobre salud infantil. La app, accesible desde Android e iOS, que reúne contenidos en catalán y en castellano, vio la luz gracias a la ayuda del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB). Además de ser un altavoz a las publicaciones del blog, incorpora nuevos formatos de divulgación como las infografías para informar sobre cómo actuar ante problemas de salud frecuentes en la edad pediátrica. Destaca también la sección sobre vacunas y el sistema de avisos semanal que notifica a la población aquella información de máxima actualidad (desde convocatorias de actividades a información sobre alertas por enfermedades en la población de referencia de BSA, etc.)

El blog y la app de Pediatría son dos de las primeras iniciativas 2.0. lideradas por los propios profesionales y cuentan con el apoyo de una organización que apuesta por el talento interno, la innovación y el uso de las TIC para mejorar los servicios de atención a los usuarios.

BSA es una organización pública y municipal, que presta servicios integrales de salud y atención a la dependencia a la población del Barcelonés Nord y el Baix Maresme. Tenemos 16 centros y más de mil profesionales para atender a una población de 429.500 habitantes. Damos servicio en los diferentes niveles asistenciales: atención primaria, hospitalaria y sociosanitaria. También atendemos la salud sexual y reproductiva, la salud mental y adicciones y la salud laboral.

Equipo de Pediatría de BSA  

 

No puc entendre els dubtes a l’hora de vacunar !!!

Categories: L'escola de la salut
Comments: No Comments
Published on: 7 maig 2018

 

Com a professional sanitari de pediatria no puc entendre que ens trobem famílies que opten per no vacunar als seus fills. Evidentment no tinc una postura imparcial sobre el tema perquè gran part de la meva jornada laboral esta dedicada en defensar les vacunes. Però no només els equips de pediatria defensem les vacunes. Tots els governs independentment del partit que governi tenen programes de vacunació, per alguna cosa serà… La OMS diu que les vacunes i la lactància materna són dos pilars fonamentals per la salut infantil de tot el món.

 

Són conegudes les raons per vacunar:

– els països amb bons programes de vacunació eliminen malalties .

– un bon programa de vacunació salva milions de vides.

– ofereixen una protecció individual i una protecció col·lectiva, perquè si la malaltia no corre no pot contagiar a població que per motius mèdics no es pot vacunar com serien per exemple els immunodeprimits.

– són segures i passen rigorosos controls sanitaris ( superiors al dels medicaments).

– …

 

Tot i això, el número de famílies que opten per no vacunar van augmentant i això posa en risc l’èxit dels programes de vacunes que per ser efectius necessiten que la vacunació sigui el més nombrosa possible. En el món industrialitzat ens relaxem amb aquest tema perquè com les vacunes han sigut efectives i han disminuït el nombre de malalties , tenim la percepció que no estem en risc i ens permetem el luxe de plantejar-nos si cal la vacunació. Aquest fenomen li diuen “ miopia sanitària”, no tinc percepció de risc i baixo la guàrdia . Però això no és cert , recordeu que en un món tant globalitzat els virus, bacteris,… viatgen d’una part de l’altra del món i no necessiten ni bitllet ,ni passaport. Si un hi ha un brot de xarampió a Holanda estem a 2h en avió que una persona contagiada arribi aquí. Recordeu que els contagis en la majoria de cassos són previs als símptomes que facilitaran els diagnòstic o sigui que el risc que un brot en 24-24h traspassi fronteres és real .

 

En els darrers anys han aparegut cassos de malalties que estaven en vies d’eliminació com el xarampió i la diftèria. Les persones afectades han sigut en població no vacunada i malauradament s’estan produint morts per malalties que disposem vacunes efectives.

 

Per acabar us deixo el cartell d’una campanya de “ Metges sense fronteres” que ens fa reflexionar :

 

 

Imatge: campanya de Metges sense Fronteres.
Imatge: campanya de Metges sense Fronteres.

 

Equip de Pediatria de BSA

Emociona’t : eines per treballar les emocions amb els infants.

Categories: L'escola de la salut
Comments: No Comments
Published on: 16 abril 2018

Us fem a mans una selecció documental sobre les emocions disponible a  la Xarxa de Biblioteques de Badalona aprofitant l’arribada de “Sant Jordi”.

 

CONTES INFANTILS

Contes per als més petits

BARMAN, Adrienne. Bestiari de les emocions. Barcelona: Zorro Rojo, 2017

Com em sento a casa; Com em sento a l’escola. Anna Carpena (col.). Barcelona: Timun Mas, 2014 (Creixo feliç)

GALLOWAY, Fhiona. Emocions. Núria Riera (tr.) Barcelona: Brúixola, cop. 2017 (Segueix-me!)

GREEF, Sabine de. Fora llàgrimes! Sant Joan Despí: Corimbo, cop. 2009

PLA, Imma. Tu com estàs? [València]: Brosquil [etc.], 2006 (Libros del Zorro Rojo)

Quina emoció! Barcelona: Estrella polar, 2010 (Juga i aprèn)

 

Contes per a infants fins als 6 anys

BROWNE, Anthony. Com estàs? Barcelona: Hipòtesi; Pontevedra: Kalandraka, 2012

FERNÁNDEZ SELVA, Noemí. Nimbus: un núvol d’emocions. Eva Zurita (il.). Barcelona: Salvatella, DL 2016

GEISLER, Dagmar. A vegades els meus pares s’enfaden: desenvolupament emocional per a nens i nenes a partir de 5 anys. Barcelona: Joventut, 2016

GU, Raquel. Més que mascotes: una desfilada d’emocions il·lustrades. Barcelona, [etc.]: B de Blok, 2017

JONES, Richard (Il·lustrador). Sentiments. Libby Walden (textos). Barcelona: Brúixola, cop. 2016

LLENAS, Anna. El monstre de colors. Barcelona: Flamboyant, 2016

MARLET. La increïble història del nen menjaparaules: un llibre per aprendre a expressar les emocions. Jordi Sunyer (il.). Barcelona: Babulinka Books, 2013 (Llibres per a l’educació emocional)

NEGLEY, Keith. Tipus durs: també tenen sentiments. Madrid: Impedimenta, cop. 2016

PEIX, Susana. La clau. Cristina Serrat (il.). Sant Feliu de Guíxols: Tramuntana, cop. 2017

TAN, Wen Dee. Lili. Jordi Martín Lloret. Barcelona: Babulinka Books, 2016 (Llibres per a l’educació emocional)                                                                                                                   Tercer premi Macmillan Prize 2013

WITEK, Jo. Així és el meu cor. Christine Roussey (il.). Barcelona: Brúixola, DL 2014

 

Contes per a infants de 7 a 9 anys

AHUMADA, Laia de. El sisè sentit. Mercè López (il.). Barcelona: Fragmenta, 2017 (Petit Fragmenta; 11)

ANGULO ANTÚNEZ, Elena. El camaleó enfadat. Cristina Durán (il.). Bellaterra: Lynx, 2010 (Ales de paper. Sèrie taronja; 8)

CASTELLVÍ MIQUEL, Alba. Un cistell de cireres: set contes petits per fer-nos grans. Albert Arrayàs (il.). Barcelona: Estrella Polar, 2017

LIENAS, Gemma. El llibre de les emocions per a nenes i nens. Sigrid Martínez (il.). Barcelona: Navona, 2017 (Port bo)

TELLEGEN, Toon ¿No hay nadie enfadado? Marc Boutavant (il.). Zaragoza: Edelvives, cop. 2014

 

Lectures per a infants de 10 a 12 anys

MANZANO, Eva. Receptes de pluja i sucre. Mónica Gutiérrez Serna (il.). Barcelona: Thule, 2010

PUNSET, Elsa. El lleó jardiner. Kim Amate (il.); Alexandre Gombau i Arnau (tr.). Barcelona: Destino 2013

 

 

AUDIOVISUALS

Del revés (inside out) [enregistrament vídeo]. Pete Docter (dir.). [S.l.]: Disney Pixar, cop. 2015 (també disponible en llibre)

 

 

LLIBRES DE CONEIXEMENTS INFANTILS

ARÀNEGA, Susanna. Les emocions. Joan Portell, Anna Nolla (coautors). Barcelona: La Galera, 2009 (Aprenem; 8)

CONANGLA i MARÍN, Ma. Mercè. Exploradors emocionals: un plantejament creatiu per gestionar les emocions. Jaume Soler (coaut.). Barcelona: Parramón, cop. 2013  

Descobreixo les meves emocions. Anna Carpena (col.). Barcelona: Planeta, 2014 (Creixo feliç)

HOFFMAN, Mary. El gran llibre de les emocions. Ros Asquith (il.). Barcelona: Joventut, 2013 (Com i perquè; 1)

LLENAS, Anna. Laberint de l’ànima. Barcelona: Fanbooks, 2016

 

PER ALS PARES I LES MARES

ALABART, Miquel Àngel. Educació emocional i família: el viatge comença a casa. Eva Martínez Pardo (coaut.). Barcelona: Graó, 2016 (Família i educació; 23)

GARCÍA, Tania (Educadora). Guia per a mares i pares que no són perfectes i criatures que no han de ser-ho. Vic: Eumo, 2017

GUTIÉRREZ LESTÓN, Cristina. Entrénalo para la vida. Barcelona: Plataforma, 2015 (Plataforma actual)

MARTÍNEZ PARDO, Eva. Sota la pell del llop: acompanyar les emocions amb els contes tradicionals. Pau Raventós Mateu  (tr.); Gisela Bombilà (il.). Barcelona: Graó, 2017 (Micro-macro referències; 19)

PERALBO, Ángel. Educar sin ira: un manual de autocontrol emocional para padres e hijos. Madrid: La Esfera de los Libros, 2011

ROMERA, Mar. La familia, la primera escuela de las emociones. Francesco Tonucci (pr.). Barcelona: Destino, 2017 (Imago mundi; 284)

SOLSONA i PAIRÓ, Núria. Ni princeses ni pirates: per educar nenes i nens en llibertat. Marina Subirats (pr.). Vic: Eumo, 2016

 

Xarxa de Biblioteques de Badalona.

Tallers de salut emocional a la biblioteca pels petits de la casa

Com cada trimestre, dins del programa Badalona cap a una ciutat saludable, el Servei de Salut de l’Ajuntament  i la Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona,  a través de la iniciativa Biblioteca i Salut, pretén, mitjançant activitats lúdiques (tallers, contes i xerrades), fer arribar els missatges d’hàbits saludables a la població infantil i a les seves famílies.

Durant aquest primer trimestre de l’any hem treballat El dau de les emocions, amb el que es pretenia  promoure el benestar emocional dels infants mitjançant el diàleg amb la família.

Dau de les emocions. Imatge cedida per la Biblioteca de Casagemas-Canyadó de Badalona
Dau de les emocions.
Imatge cedida per la Biblioteca de Casagemas-Canyadó de Badalona

Primer de tot es va explicar el conte: Més que mascotes: una desfilada d’emocions il·lustrades de Raquel Gu.

Es va convidar els nens i les nenes a seure per escoltar i participar en el conte sobre les diferents emocions. Posteriorment van llençar el dau, i cada nen expressava verbalment quan sentien les emocions de la sorpresa, la ira, la por, el fàstic, l’alegria i la tristesa.

Després cada infant amb ajuda de les famílies i de les companyes de la biblioteca i la tècnica de salut, confeccionaven el seu propi dau.

Dau de les emocions per les famílies. Imatge cedida per la Biblioteca de Casagemas-Canyadó de Badalona
Dau de les emocions per les famílies.
Imatge cedida per la Biblioteca de Casagemas-Canyadó de Badalona

Per aquests mesos de maig i juny treballarem l’autoestima amb el conte: El punt de Peter H. Reynolds.  I és que tots en alguna ocasió tenim la sensació que “jo no sé fer això”, “a mi no em surt”, “no sé fer-ho bé”, “a mi mai em sortirà”, … El punt ens ensenya a treure aquesta negació i aprendre a reforçar l’autoestima, ensenya als infants a sentir-se valorats i animats davant l’esforç que suposen certes tasques.

Després del conte tindrem un taller on tots podrem treure l’artista que portem a dins, i el resultat del taller el podrem veure exposat a les diferents biblioteques i CAPs de Badalona!

Us esperem!! Apropeu-vos a la vostra biblioteca i feu la inscripció!!

Biblioteques de Badalona

Equip de Pediatria

Les 10 regles d’or perquè els infants dormint millor

Categories: L'escola de la salut
Comments: No Comments
Published on: 19 març 2018

Fa uns dies ens van dir que entre la multitud de dies mundials hi havia un que ens va sobtar . Sabíeu que el 17/3 és el dia Mundial de La son ? . Recordo que l’avia deia : “a la taula i al llit ,al primer crit”

Així que hem pensat en deixar unes regles d’or per afavorir el correcte son del infants:

  1. Mantenir horaris regulars durant el dia.
  2. “Qui va al llit tard, no es lleva d’hora” . Cal anar  a dormir sempre a la mateixa hora ( abans de les 21h).
  3. Mantenir uns horaris de son diürna adequades a l’edat
  4. Fer de l’habitació un lloc propici per el son: fresc, fosc i tranquil.
  5. Evitar l’exposició de la llum brillant a l’hora d’anar a dormir i augmentar l’exposició a la llum durant el dia.
  6. “Qui sopa molt a la nit , no dom assolellat el llit”. Cal evitar àpats copiosos en general però especialment al vespre.
  7. Evitar cafeïna ,coles, cafè i te.
  8.  “Entre la taula i el llit, mitja llegua”. Es recomana fer el darrer àpat mínim 1h abans de dormir.
  9.  Evitar activitats vigoroses 1 hora abans d’anar a dormir.
  10. Establir un rutina abans d’anar i en el moment d’iniciar el son. La rutina ha de ser adaptada a l’edat de l’infant ( llegir un conte, escoltar música, llegir un llibre,…
  11. Afavorir que l’infant inici el son de forma autònoma. Això facilita que no li sigui imprescindible un adult per iniciar el son , ni en les diferents fases de la son …
  12. Mantenir dispositius electrònics (Tv, ordinadors, telèfons , tablets, consoles,..) fora de l’habitació i limitar l’ús a prop de ‘hora d’anar a dormir.

 

Bon nit !!!

PedCons_19març18_nendormint
PedCons_19març18_nendormint

Equip de pediatria de BSA

Sabem que és l’oli de palma?

Categories: L'escola de la salut
Comments: No Comments
Published on: 5 març 2018

Últimament tots parlem molt de l’oli de palma, però sabem que és, quins aliments ho contenen i que riscos suposa?

Es tracta d’un oli vegetal que prové del fruit de la palma i és ric en greixos saturats, principalment l’àcid palmític.

El seu ús s’ha generalitzat en la industria alimentària i la cosmètica ja que és molt econòmic i rendible.

Segons la Agencia Española de Consumo, Seguridad Alimentaria y Nutrición,”encara que aquest tipus de greix no es recomanable en una dieta saludable ja que augmenta el colesterol i pot afavorir l’arteriosclerosi i malalties cardiovasculars ,no existeix ,a dia d’avui, motius de seguretat alimentaria que justifiquin una prohibició”.

Hem de saber que en la composició de la llet materna hi ha una quantitat important de greixos, sent l’àcid palmític un dels principals àcids grassos saturats. Les llets artificials pretenen imitar la seva composició i cada vegada son més similars en aquest aspecte.

Segons el “Comité de Nutrició de la Associació Española de Pediatria y la Sociedad Española de Gastroenterologia, Hepatologia y Nutrición Pediátrica “ : en menors de 2 anys, el consum d’àcid palmític és important, doncs el seu contingut en l’organisme és elevat i té funcions específiques. Per aquest motiu està present en les formules infantils i en altres aliments infantils. És un ingredient imprescindible. L’oli de palma és una font important d’àcid palmític. A més diuen que totes les formules infantils comercialitzades a Espanya compleixen de forma estricta amb la legislació actual.

L’oli de palma el trobem en productes processats com les pizzes, salses, galetes, bolleria, xocolates, menjar preparat, aperitius, etc. I aquest productes no son aliments recomanats en una dieta saludable i per tant el seu consum s’ha de limitar ja que aporten gran quantitat de greixos saturats, sal y/o sucres.

http://www.aeped.es/comite-nutricion/noticias/comunicado-sobre-aceite-palma-y-acido-palmitico-en-alimentacion-infantil

Equip de pediatria de BSA

«page 1 of 22
Welcome , today is dissabte, 21 juliol 2018